Ogród w domowym zaciszu.

Pamiętacie, jak za dawnych czasów latem/jesienią, szło się koło drogi, a prawie wszędzie rosły jabłka, mirabelki. Przecierało się o bluzkę i wcinało ?
Obecnie, wydaje mi się, że powstaje najwięcej zamkniętych osiedli, a działki poza miastami, stoją odłogiem.

Dlatego, ja tu dziś do Was przychodzę z kilkoma małymi patentami, na ''uzielenie'' swojego kącika we własnym domu. Nie trzeba pielić, kopać, wystarczy raz na jakiś czas dosypać ziemi i regularnie podlewać, a możecie mieć SWOJE zielone dodatki, do kanapek, sałatek itp.







Tak to właśnie wygląda u nas, a to dopiero moja przygoda z ogrodnictwem, w tym roku. :)

My mieszkamy w domu, ale niestety, średnio mamy czas na dbanie o ogród i ograniczamy się raczej do krzaczków i drzewek.
Natomiast na balkonie planuję posadzić ziemniaki, fasolkę i kilka pomidorów. (żebym pamiętała o ich podlewaniu :D) .


Podpowiem co można posadzić w małych doniczkach:


  • bazylia i większość ziół- można rozsadzić ze starszej roślinki
  • kiełki * 
  • sałata 
  • rzodkiewki - można je spokojnie wsadzić w niezbyt głębokiej skrzynce
  • szczypiorek 

Natomiast, większość roślin potrzebuje ''dużego azylu'', jeśli chodzi o podłoże.
Tutaj, powiem Wam, że jestem szczerze zafascynowana i ciekawa, sposobem sadzenia ziemniaków w doniczce. Jeśli komuś się to udało i zbierał obfite plony, dajcie znać.

Jeśli ktoś nie widział, to wrzucam zdjęcie zaczerpnięte z Google.




Genialne! :)


To samo z pomidorami, jeśli teraz je wysiejecie do małej skrzynki, to maj/czerwiec, będziecie mogli je przesadzać już do wielkich doniczek. Jeśli nie macie zamiaru kupować wielkich doniczek, polecam pomidory koktajlowe, które będą na pewno równie smaczne.

* Pytaliście mnie wielokrotnie, skąd mam taką fajną kiełkownicę.
A STĄD . Sprawdza się rewelacyjnie. Dodatkowo, do każdej zakupionej kiełkownicy, dostajecie nasiona gratis. Sklep sprawdzony, rzetelny. Dobra marka.

To co, miłego sadzenia!
Pokażcie swoje parapety!

Komentarze